HOT SUN @ HADSAN!

25 januari 2015 - Mactan, Filipijnen

Haaaa, eindelijk eens weg uit de drukte van de stad. Het geraas van de zee i.p.v. dat van het non-stop verkeer, zalig! We trokken samen met Anjo (de ober van Talamban) en zijn vriendin naar Mactan, het eiland dat met Cebu verbonden is via 2 bruggen. Eerst naar de gitaarwinkel! Ik had ergens gelezen dat Mactan bekend staat om zijn handgemaakte gitaren, dus had ik Anjo gevraagd om mij te helpen er één te kiezen.
Nu ben ik dus een Filipijnse gitaar rijker, gemaakt van jackfruithout! Geen topkwaliteit, super goedkoop (maar 1800 pesos, ongeveer 36 euro), maar goed genoeg om mij de komende vijf maanden mee te amuseren :-)

Het was al de hele voormiddag aan het regenen (ja, dat bestaat hier ook!), maar Sara & ik wouden Mactan niet verlaten voor we het strand gezien hadden. Dus trokken Sara, Anjo, Angelina, ik & de gitaar naar Hadsan Beach (en niet naar Hot Sun zoals Anjo dacht dat het strand noemde :p). Perfecte timing! Tegen dat we gegeten hadden, was het helemaal opgeklaard. Zalig, een (klein) strand, zee & palmbomen was alles wat we nodig hadden. Volgens Anjo, niks in vergelijking met de stranden van Bohol en vele andere prachtige eilanden, maar voor ons net wat we nodig hadden. Je moet hier trouwens vreemd genoeg ingang betalen voor het strand, wat zelfs kan oplopen tot 1000 à 2000 pesos. Wij kozen gelukkig niet voor het Filipijnse Knokke, maar eerder voor Blankenberge met een fee van maar 50 pesos, ongeveer 1 euro :-)
Als (enige) bleekscheten daar, moesten we ons natuurlijk goed insmeren tegen de felle zon. Onze vrienden bleven nog wat in de schaduw zitten, maar Sara en ik doken direct het water in. Blauw water, je voeten op de bodem kunnen zien, perfecte temperaturen, ZALIG! Achteraf hebben we het wel moeten bekopen met een rooie kop en verbrande armen & benen. Zelfs onze factor 50 was niet goed genoeg (of niet voldoende gesmeerd).  We hebben ons lesje wel geleerd... Dat we elk weekend willen relaxen op het strand of ontspannen in de natuur om onze batterijen weer volledig op te laden voor een nieuwe stageweek!

1. Eric haegeman:
    5 februari 2015
    Leuk ! Zalig genieten zal dat wel zijn ... het lijkt ook een beetje het verhaal te worden van " me and my gitar ... " ... We hadden al een "boeiend" verhaal ....

gr vanuit een besneeuwd vlaanderen
  2. Leen:
    28 februari 2015
    Ooh leuk een gitaar!! Ik een djembé en balafoon, kunnen we samen spelen! :D geniet er nog van eh daar!!
  3. De Keyser Gèry:
    11 maart 2015
    Leuk! Ik een djembé en balafoon;